tisdag 17 november 2009

Svärburk efterlyses!


Jag behöver en svärburk!!! Så förbannat arg är jag! Och de som känner mig vet hur ofta jag är arg, ca. en gång om året...iallafall så arg att jag nästan får Tourettes syndrom.

Igår morse var jag med dottern A i stora staden för det obligatoriska halvårs-besöket på ögonmottagningen ( då hon har glasögon och är under 8 år)

I stora staden finns ett hypermodernt, skräckinjagande parkeringshus i anslutning till lasarettet, toppen för de som gillar trånga parkeringar...jag å andra sidan har parkeringsfobi (undras om det är en godkänd fobi???) och går mer än gärna två kvarter om det är det som behövs för att hitta en lätt parkering. Men igår tänkte jag att nu så var det dags att ta tjuren vid hornen och motgå min fobi, jag skulle parkera där det faktiskt är meningen att man ska stå.
Lätt som en dans rattade jag mig in, upp och ner, hit och dit, till en bra parkering utan bilar omkring och nära utfarten (viktigt, så man inte kör vilse, för det hade jag garanterat kunna göra). Väldigt nöjd med insatsen begav jag och dottern oss till mottagningen, en timme senare var vi klara, hämtade bilen i det då fullparkerade p-huset och rattade hemöver igen.
Så släpptes dottern av vid skolan och påväg mot bilen igen såg jag att det skuggade sig lite märkligt i lacken på förarsidan. Vad i h-vete??? Jodå, en lååång fin buckla med tillhörande vita färgrester (vår bil är grön) och repor! halva framdörren, hela bakdörren och så en liten bit in på bakskärmen...
Amatörer! Borde verkligen bannlysas i parkerings-sammanhang!
Så med vår fina nybils-garanti (bilen är från -08) blir självrisken ynka, hrm, 5000 kronor!

Sumpråtta och god jul till familjen E!
Och nästa gång går jag gladeligen två kvarter!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Men såååå jävla surigt. Men har de inte typ övervakningskameror eller nåt sånt så att ni kan spåra skurkjävlen?

Jenny sa...

och du... man får säga pisspotta i garderoben... eller i tvättstugan. eller i köket. eller var fan man vill. sånna är mina regler.

Helen sa...

Haha, jo då, visst finns övervakningskameror... Vi in- och ut-farten! Så nödvändigt att jag starkt överväger att parkera PRECIS där nästa gång! Men då får man mest troligt böter... Och pisspotta it is, kanske lite utanför garderoben också...

Sarah sa...

Usch - vad tråkigt!! När du var så försiktig! Och jag är precis likadan - ställer mig hellre längre bort! Kraaam!