söndag 29 november 2009

Födelsedag: Idag har jag fått kärlek!






Idag väckte mannen och barnen mig, dagen till ära, med kaffe på sängen. Sedan fick jag direktiv att gå ner och kolla i hallen, och där stod denna skönhet, en rosa cykel! Jag trodde aldrig i mitt liv att jag någonsin mer skulle äga en rosa cykel igen, när jag för tio år sedan bytte min tvåfärgade, vit/cerise, 80-tals cykel till en gul mountain-bike. Men min man vet vad jag gillar, och vem vill inte äga en BEKVÄM kärringcykel?! Förmodligen alla som har cyklat mountain-bike i tio år...  Och, nej, en rosa cykel kan aldrig bli tantig, även om den kallas kärring-cykel, har tre växlar, bakbroms, cykelkorg och dynamo!
Dagen har varit riktigt mysig för övrigt, middag med min mamma och pappa och kvalitetstid med familjen.


10 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan....jag vill också ha en rosa cykel....orättvist......

Potatishäxan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Potatishäxan sa...

Jättefin!! Och du - jag minns din rosa/vita! Själv hade jag kvar min turkosa cykel som var ny när jag började sjuan tills förra året. =)Och nu har jag ingen alls. =(

Jenny sa...

Värsta fina grymhojen. Kommer du ihåg när vi kompiscyklade på våra cerise-vita monarker? Men jag hade bockastyre. Det hade inte du! Ha ha ha. Säg att jag vann, den ronden i alla fall.

Sarah sa...

Jättefin!! Och du, det är ju faktiskt INNE med kärringcykel nuförtiden ;) till och med tonåringar vill ju ha sådana cyklar! Du kan känna dig mer än nöjd ;)!! Kraaam!

Helen sa...

Hehe, potatishäxan! Ja, min tonårs-cykel höll inte så länge, den byttes för nästan tio år sedan, men det betyder att den höll i...tja, kanske 13 år, och det är inte så illa heller :-) Kanske du oxå borde skaffa en kärring-variant?! Hehehe (för vi e ju inte tonåringar längre, visst...?)
Krakel, du har redan bekännt dig besegrad i denna ronden, så nu vann jag, men då, på den tiden vann du, för bockastyre var ju bara sååå cooolt! :-D
Tack, Sarah, den här cykeln är sååå bekväm!

Helen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MassageLotta sa...

Grattis!!

Helen sa...

Tack, Bondbruden :-)

Anonym sa...

ja Tony han e snäll han :)