torsdag 31 januari 2013

Det går sådär...

... För de tyckte att jag tog på tok för mycket morfin... ska sluta med det snart. Fast det har gått så långt att jag är rädd för att ha ont. Det är inte särskilt hälsosamt... Att så fort man börjar få ont så tar man en morfintablett av rädsla för att det ska bli värre. Men idag har jag bara tagit en morfin extra, förutom underhållsdosen som jag står på. Och i förrgår som de skulle utvärdera mitt morfin-intag så kom min sjuka svärmor hit ett par våningar upp. Och sedan dog hon. Inte bra. Inte det minsta kul. Trots att det var väntat så gick det väldigt fort. Och jag kan inte finnas till för min man där hemma. Det suger. Jag kan villigt medge att jag tog ett par tabletter extra för att ens orka stå ut. Och för att inte sitta och få ont mitt i all annan sorg. Pissigt. Och jag är fortfarande inlagd. Jag som bara skulle få en spruta och sedan åka hem... De tror jag måste stanna över denna helgen också. Men vi får väl se imorgon.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Kämpa på. Kämpa inte emot.

Jenny sa...

Och kram.

Anette sa...

Men oj! Vilket elände du har hamnat i.
Stackars er!
*styrkekramar*

Helen sa...

Lite av ett elände är det mest hela tiden :-( Men det gäller ju att stå ut så man får försöka tänka positivt också....