torsdag 3 januari 2013

Doktor-samtal idag...

Idag har jag pratat med en doktor på gyn (troligtvis den enda som jag inte träffat än...), mitt hundrapack med morfinpiller börjar ta slut... Hon påpekade att det var väldigt mycket tabletter som går åt. Ja. Så är det ju men jag kontrade med att jag ska ta dem VID BEHOV, när jag har ont, vilket faktiskt är HELA TIDEN, det är inte direkt så att det är KUL att ta dem men de ger mig en liten möjlighet att leva ett någorlunda normalt liv åtminstone några timmar när jag är på jobbet (för sedan blir det error i soffan när jag kommer hem). Och jag kan ju inte gå sjukskriven sisådär tre månader tills vårdgarantin börjar gälla, eller hur??! Nä. Det tyckte hon ju förstås inte. Så hon skrev ut ett hundrapack till. Tack så mycket. Svartepetter-patienten fortsätter att besvära sjukvården. Undrar vem som betalar för rehab när jag behöver avvänjning? Region skåne med sin fåniga vårdgaranti kanske?!
Man ska vara tacksam för det lilla liksom. Så tack.

Inga kommentarer: