lördag 16 februari 2013

Vet inte vad jag ska tro...

... slarvade lite med min pilla idag... med någon timmes marginal. Och just nu har jag ont. Inte tokigt ont, men dock ont. Vad betyder detta? Ska jag behöva äta mina lyrica för alltid?? Ja, ja. Så kanske det får bli. Tiden lär ju utvisa detta. Min behandlande gyndoktor ringde igår. På sin lediga dag. Och meddelade att hon inte ville att jag skulle fortsätta min läkarkontakt via primärvården som hon sa när hon skrev ut mig från sjukhuset för två veckor sedan. Hon sa att hon ville fortsätta följa upp mig. Har jag nämnt att det var samma doktor som förlöste mig för tio år sedan? Och att min förlossning gick så fel som man bara kan tänka sig utan att någon miste livet (snudd på en hårsmån för oss alla tre...)? Ja. Så var det iallafall. Och när jag nu träffade henne tio år senare så var det första hon sa: "Dig kommer jag ihåg"...Jag satte visst spår i hennes karriär. Det var inte meningen. Och varje gång jag har träffat henne sedan min förlossning så har hon haft stora utläggningar om varför saker och ting gick tokigt. Så jag har iallafall en ordentlig förklaring. Och jag har accepterat den. Hoppas att hon gör detsamma. Och jag tackar för en ordentlig, engagerad läkarkontakt sålänge.

Inga kommentarer: