söndag 3 februari 2013

Uppdaterar mitt liv om handen i medicinburken...

... Kör uttrappning på morfin-tabletterna, tycker själv att jag är jätteduktig då jag för en dryg vecka sedan åt minst fyra morfin-tabletter om dagen (oftast fler) sedan två månader tillbaka. Nu äter jag bara en, mest för att undvika nån otrevlig abstinens. Mitt mål är att jag slutat äta dem helt tills nästa helg. Nervsmärte-pillret äter jag två om dagen, de tycks ha god effekt, jag tycker inte att det gör alls så ont som tidigare. Min tanke är givetvis att sluta med dem också snart men jag skyndar långsamt. Och sedan har jag en hel hög med panodil-burkar att hämta ut på apoteket vid behov. Målet är att smärtan i magen ska vara på skälig nivå, så som det var innan mitt missfall. Det finns en förklaring till varför detta missfall tog mig så hårt (för det har det visst uppenbarligen gjort utan att jag egentligen fattat det själv) men den förklaringen håller jag för mig själv (det räcker att människorna runtomkring mig vet...) Och grundsmärtorna sedan flera år tillbaka har jag kvar, det är bara att gilla läget. Så. Vi går en (någorlunda) pillerfri vår till mötes. Det känns bra. Och sjukvården erkände att de inte skulle släppt mig så lättvindigt, jag menar, på två månader skrev de ut över 300 morfin-tabletter till mig (och nej, jag har inte ätit alla)... Sedan kan man ju alltid välja själv men en långvarig smärta kan göra vem som helst desperat. Nya tag mot en ljusare framtid. What doesn't kill you makes you stronger.



2 kommentarer:

anette sa...

Skönt att du äntligen fick lite hjälp! Nu håller jag tummarna för att det funkar bra/bättre i fortsättningen. *kram*

Helen sa...

Tack :-) Kram!