onsdag 6 januari 2010

Jahapp...



Jaha, nu sitter jag här ikväll och tänker, än en gång, "vad har jag NU gett mig in på???" Precis så tänker jag varje gång vi börjar med ett nytt renoveringsprojekt, denna gången är det sovrummet i huset som ska få sig ett rejält ansiktslyft. Och ångesten kryper sig sakta på, nu har vi börjat riva i rummet, slängt ut möblerna och sovplatsen för föräldrarna E är för tillfället två madrasser på golvet i ett annat rum. Nu kan man liksom inte ångra sig... Hmmm... Visst blir det så FINT när det är klart, men vägen dit känns oändligt lång. Jag har liksom varit med förr, renoverat badrum, målat/tapetserat väggar, lagt nytt golv, bytt ytterpanel, byggt till huset, rivit upp trädgården, you name it... Det enda vi inte gjort än är att byta kök, för mig är det ångest nr.1, jag VILL inte! Visserligen har vi ju modifierat och förbättrat lite, så därför får jag stå ut med fulfuru och billigt bauhausgolv i köket ett tag till.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Äh... du och din ångest. Tänk, att du kommer att få jättemånga chanser att dammsuga både under tiden och efter att det blivit färdig.
Det är ju inte så att din dammsugare eller tvättmaskin pajat. För då har vi ju kris i Eastergaedeska residenset...

Helen sa...

Ja, då köper jag en ny på direkten! Det var ju fakiskt inte så jättelänge sedan vår tvättmaskin gick sönder på en söndag... kaos i bygget, det blev liksom elgiganten i ilfart!