lördag 16 januari 2010

Inte alls illa, faktiskt!


Vintern kan vara ganska okej ibland bortsett från frusna tår och köldskador på kinderna, om man kan hitta på något som är kul, så igår åkte vi ner till sportaffären i byn och inhandlade ett varsitt par skridskor till kidsen (tja, det fick bli hockeyrör, då jag fick förklarat för mig att de sitter stadigare på fötterna) och idag bar det av till parken i vår by där kommunen har gjort om en grusplan till  isrink. Det var riktigt kul att se barnen åka skridskor för första gången, ungefär som Bambi på hal is innan de fick grepp om tekniken. Och efter ett tag hade de blivit riktigt duktiga på att stå och åka utan att ramla! Mannen T åkte också några varv med barnen medans jag nöjde mig med att stå vid sidan om och skratta åt alla roliga vurpor.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Då blir det alltså skidsemester nästa år då??? Jag menar... Nu när ni är rutinerade vintersportare?

Helen sa...

Jaja, vi får väl se... Just nu är jag bara i stadiet "Jag-försöker- ge-mina-barn-en-egen-uppfattning-utan-att-påverka-med-mina-åsikter". Och när JAG tycker annorlunda så ska jag fundera... Sålänge får tjejerna hålla till godo med skridsko-skavsår och blåmärken över hela kroppen :)

Jenny sa...

En utmaning till IT-snillet. DU har fått award av mig. Kolla min sida och följ instruktionerna!!!

Helen sa...

Haha! Japp, jag gjorde iaf ca hälften av instruktionerna...