söndag 24 januari 2010

Jag borde veta bättre!

                            
OBS! Bilden har ingenting med bloggaren att göra...(men det hade lika gärna kunnat vara jag någonstans i mitten...)
Anledningen till varför mr Murphy har varit någon sorts guru för mig idag är att jag råkade klanta till det lite i morse. Lagom stressad, som vanligt, packade jag in barnen i bilen för att bege mig till simskolan. Jag lägger i backen och...tvärstopp. Jag hade råkat backa på en liten bulle med snö och is bakom bilen.Wrooom, wrooom, men inget händer. Där sitter jag som en förvirrad panelhöna och tar mig varken fram eller tillbaka. Barnen oroar sig för att bilen ska välta och ganska snabbt inser jag att jag inte kan klura mig ur detta själv så mr T får rycka in som jourhavande bärgare och bogsera ner bilen från snö/is-högen. PINSAMT! Jag hoppas ingen såg...(men tyvärr är det nog mer rimligt att halva byn såg detta halvtimmeslånga projekt...) Och nu är mr T helt övertygad om att det går troll i bilen och att vi måste byta... (då detta inte var den första incidenten med vår ett år gamla bil) Eller så är det bara för att han vill ha en SUV...

5 kommentarer:

Jenny sa...

Skulle DU vara stressad???

Helen sa...

Neeej... aldrig jag...och så straffar synden mig iallafall... ;)

Jenny sa...

Jag är med på att synden straffar dig. Men resten får vi nog slåss om...

Bloggande 4barnsmamma sa...

Ojdå! Var rädd om dig!

Helen sa...

Tack, Sandra :) Jag har återhämtat mig nu ;) Krakel, den diskussionen tar vi en lördag över en box ;)