tisdag 27 oktober 2009

Dvärg-djur i bur

Vi har en sibirisk dvärghamster som vi köpte till småfolket för ungefär ett halvår sedan. En bra investering, tyckte T och jag, en liten hamster måste vara idealet för att lära barnen djur-vett.
Söt är han, lilla Pipis ( namnet är påkommet av småfolket själva) och tjejerna älskar honom .
Hans bur gick sönder i ena fästet ungefär en vecka efter inköpet, och äntligen idag fick jag tummarna loss att byta buren. Så jag packade bur och barn i bilen och gav mig iväg till djuraffären. Fick bytt buren till en dyrare, roligare sort, så nu skulle vi hem och göra hamstern glad med hans nya lilla hus. Ja, hem kom vi och fick installerat diverse hamster-vadd och sågspån i mysigaste hamster-stuk. Hann inte mer än att klicka på ena fästet förrän det andra fästet gick sönder... suck...Hursomhelst så fick jag djuraffären att skicka hem ett nytt fäste, så kanske detta får hålla i... två veckor?

Hamstern då? Ja, han blev mest förskräckt över alla finesser i hans nya bur, stackaren har ingen vidare klätter-teknik, men om han inte dör i rena förskräckelsen så får jag hoppas att han snart lär sig klättra bra.

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag hejar på Pipis! Han är kung liksom. Hamsterkung. Synd bara det där med buren.