tisdag 1 december 2009

Superhjälte-mamman!


Idag känns det som om jag har hunnit precis allt som jag hade tänkt och lite till, det känns riktigt bra.
Tjejerna hade en kompis med hem efter fritids, dessutom fick jag trevligt besök av väninnan J och dottern. Efter allt kaffe till mammorna och bus för barnen hann vi med en dusch innan kvällsmaten.
Sedan fick vi ett pyssel-infall och gjorde smällkarameller till julafton, med tillhörande godis-fyllning och allt. En varsin till varje barn, mina två tjejer och min brors två killar, eftersom vi ska till småland och fira jul hos honom och hans familj i år (kul!). Vi hann klart precis lagom till årets julkalender, och jag blev så glad när jag såg att den i år handlar om Superhjältarna Supersnälla silver-Sara och Stål-Henrik för det är riktigt bra barn-TV.
 Och att hinna få tid till lite mys innan sängdags, det gör att jag känner mig nöjd! Det enda jag saknade i kväll var mannen i huset som har varit iväg på andra projekt hela kvällen, men det tar vi igen en annan dag.

2 kommentarer:

Sarah sa...

Jösses, vad du är pysslig och duktig! Det är ju nästan så jag skäms... :( hinner sällan få gjort nåt vettigt! Jag får nog ta mig samman... ;) Kraaam!

Helen sa...

Tack, men, nja, egentligen inte, men det händer att jag förvånar mig själv ibland...