tisdag 8 december 2009

Present-handel.



Jo, snart fyller mina prinsessor år... På värnlösa barns dag faktiskt, lite ironiskt (men något bättre än när det hette menlösa barns dag... ) då detta är den enda dagen i kalendern som någonsin har roat mig ( minns du, M?) med tanke på hur den hette förr (anser f.ö. inte att några barn på något sätt kan vara menlösa, därav ironin). Och mina barn tillhör sällan kategorin värnlösa, snarare tvärtom.
Hursomhelst så var jag och mannen T ute och handlade presenter i helgen, med morfar i sällskap, som officiell barn-passare under tiden som vi tisslade och tasslade runt i diverse leksaks-affärer. Ja, morfar hade barnbarns-tid på MAX med glass och andra nyttigheter under tiden som jag och T storshoppade på Toys R Us. Inköpet blev en varsin Nintendo DS, hoppas nu de kan hålla till godo med dessa leksaker i många år...

2 kommentarer:

Magge sa...

Jag minns!!! Ha ha!
Idag har jag tagit semester och ska ge mig ut och shoppa julklappar. Och fixa en miljon andra saker som jag aldrig hinner med eftersom jag envisas med att jobba heltid och tågpedla till Lund. Bäst jag sätter igång!

Helen sa...

Ja, jag vet vad du menar, jobbar själv måndag-fredag, dock bara 80 %, men det räcker gott och väl. Tågpendling låter f.ö. aningen tidskrävande...
Själv jul-shoppar jag i omgångar, när man orkar och hinner, liksom...