fredag 11 december 2009

Nu är det jul här i vårt hus...


...och jag har gjort julgodis, hopp tralalala.
 Allt för att vinna lite mamma-poäng och att övertyga barnen och mannen att vi är en riktig Svensson-familj som gör juliga saker tillsammans mitt i all vardags-stress och alla måsten. Lite varje vecka måste man pyssla såhär innan jul, så man blir en bra förebild för barnen.
Årets julkort är också klara och färdig-adresserade, nu ska jag bara ta mig till affären och köpa lite frimärken, helst innan jul, då, förstås...

3 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Mums! Mina julkort är inte påbörjade. Inte julgodiset heller. Men imorgon ska vi göra pepparkaksus och baka mer lussekatter. Alltid nåt. Ha det!

Jenny sa...

Men jag vinner ändå julgodisbestyren. Erkänn?
Julkorten däremot... Hrm... harkel host. Vi horrs.

Helen sa...

Ja, pepparkakshus är alltid nått. I år köpte jag lussebullar på kondis, mindre stök så...ska dock göra lite mer knäck, kanske nått annat gott oxå... Men Krakel, ditt julgodis har jag inte fått se än...så jag vet inte riktigt om jag tror dig;) Julkortet väntar jag FORTFARANDE på...hrm;)