söndag 24 oktober 2010

Halloween på Tivoli!

 För alla som bor i södra Sverige (och rimligtvis Danmark antar jag) finns det ingen anledning att missa julskyltningen på Tivoli i Köpenhamn, det är något man måste uppleva åtminstone en gång i livet. Själv har jag varit där ett par gånger (sist var jag höggravid och födde mina barn ungefär tio dagar senare).Det är minst lika kul att åka till Tivoli på hösten/vintern som sommaren när det är något speciellt event.

Något jag inte riktigt visste var att de även hade halloween-firande under en vecka i oktober. Så mina föräldrar kom med denna lysande idè att vi skulle åka dit och kolla på pumpor och häxor, de var där förra året och sa att det skulle vara något alldeles extra. Så vi åkte dit och kollade in alla läskiga häxor, spöken och pumpor. Tack älskade mamma och pappa som följde med och dessutom bjöd på hela kalaset! Onekligen sevärt! Undras bara vad de gör av alla tusentals pumpor som har agerat dekoration under denna veckan? Grismat kanske?


4 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Häftigt! Jag får dock ångest av julskyltningar och sånt och undviker dem som pesten... Men det är kanske bättre nu när jag inte kör barnvagn eller har en hysteriskt rymmande Viktor. Tror vi ska ta och besöka Tivoli i december!

Helen sa...

Jo, jag hade nog inte heller åkt dit med mindre barn, men nu kändes det ganska lagom. Och barnen älskade det! Bara att se dem som kalvar på grönbete var värt den lilla trippen :)

Jenny sa...

När ska du min danska vän chilla lördag med mig?

Helen sa...

Jag ska snart, promise :) Det är tid nu, jag saknar lurig kvällar o chill :) Kram!