torsdag 12 augusti 2010

Semestertider

Sista veckan, och då måste man göra något kul. Så vi bestämde på stående fot att vi skulle dra till Kolmården, bara sådär, med ett par dagars övernattning. Härligt! Sova på hotell, äta hotell-frukost, mingla i foajen och bara slappa. Inte diska, städa eller tvätta alls!




Och så, två heldagar på Kolmården, massor med fina, exotiska och intressanta djur. Ja, så blev det. Så nu har familjen E varit på Zoo, eller ja, Sveriges största zoo. Det passar utmärkt, mina barn älskar djur, alla storlekar och sorter så det är ofta vi gör något som är djur-relaterat. I två dagar har vi gjort allt som är värt att göra på Kolmården. Åkt linbana (till barnens stora förskräckelse, trots att det var deras idè) åkt guidad busstur genom safari-parken, kollat på exotiska djur, och mindre exotiska djur. Och kollat på varenda djur-show som fanns att se.




Delfin-showen var i särklass bäst, vilka fantastiska djur! Lilla J var måttligt besviken på att man inte fick klappa dem, medan lilla A besviket utbrast att det ju inte ens var riktiga delfiner (?!) för inte kan väl riktiga delfiner vara så duktiga?? Det tog en liten stund att övertala henne, men sedan var de bara imponerade av dessa magiska djur. Ja, jag och T var faktiskt också rätt så imponerade...om jag ska vara ärlig. Underbart!




Så nu lider semestern mot sitt slut, jag hade gärna varit ledig i någon vecka till. Men i det stora hela så är jag rätt utvilad och det är ju faktiskt det som är meningen med semester!

Inga kommentarer: