söndag 15 augusti 2010

Nu så...

... nu är semestern slut för denna gången. Jag hade gärna varit ledig lite till, en eller två veckor. Eller fyra. Fast om man inte hade jobbat så mycket som man gör, ifall man hade haft mer egentid och fritid, då kanske man inte hade uppskattat semestern så mycket som man gör, eller? Ja, det intalar jag mig iallafall. Nu dröjer det till nästa ledighet. Till jul lär nog bli nästa gång, fast visst finns det nog någon liten röd dag nu i höst som gör att man får lite långledigt? Har inte kollat, men kanske i november? Kunde inte Jesus gjort något på hösten också som kunde bidra till lite mer ledigt? Men det värsta nu är att jag vet att veckorna bara kommer flyga förbi, att man inte ens hinner blinka och att jag får ett litet sting av ångest av att inte hinna med allt jag hade tänkt... Tror att jag ska sänka ribban lite i höst. Inte ha så höga krav på mig själv och min familj. Och inte bli sådär jättebesviken när det inte blir så som JAG hade tänkt mig. Då orkar man nog lättare med livet tills nästa semester. Och, jo, jag känner mig utvilad och nöjd.

1 kommentar:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Det där med att sänka ribban låter bra tycker jag:)
skönt att du känner dig utvilad och pigg!
Lycka till imorgon.