söndag 29 januari 2023

Dags för ännu en uppdatering

Ser att jag bloggar ungefär 1 gång om året, eller vart annat, vart tredje år😅 Ja, livet rullar på, Julia är nyutbildad kock, klarade fagbrevet efter två år som lärling och vi är sååå stolta över henne, hon jobbar för fullt för att komma in på banan som vuxen. Amanda provar att hitta sin väg och har börjat skolan igen, arkitektur och design linjen med osäkerhet kring om det är det hon vill, så hon jobbar också som assistent på plåtslageriet som mannen jobbar på, samma plats där hon var lärling, kanske att hon blir lärling igen för att fullfölja sin utbildning... De har kommit ur tonåren och fyllde precis 20 (!!) år. Själv har jag precis bytt jobb och kommun, jag slutade i Trondheim och fick jobb på melhus istället, mycket närmare och jag trivs väldigt bra, ångrar mig inte en sekund! Året som gick innehöll två resor till Spanien, en i somras, då jag och mannen drog själva till Mallorca efter en skitsommar(vädermässigt) utan en prognos på bättre väder. 
Tur var väl det, att vi åkte, för det fina
vädret kom inte förrän till hösten när graderna började krypa ner mot minus igen om natten.... Och i höstas åkte vi till Gran Canaria, Tony fyllde 50 (!!) och vi valde att fira honom borta snarare än hemma eftersom det ändå inte hade kommit någon och hälsat på med tanke på hur långt det är till alla nära och kära. Underbara resor, jag kan lätt vänja mig vid att resa ett par-tre gånger om året till varmare breddgrader❤️ Så, en liten årlig uppdatering från emigranten🥰

Inga kommentarer: