torsdag 11 december 2014

Någorlunda harmoni

Vi börjar få pusslet att falla på plats någorlunda här hemma under tiden som mannen är iväg och jobbar. Men vi har verkligen dragit ner på många "onödiga" måsten och vi tar dagen lite som den kommer. Visst, varje dag är jobb, skola, handla, laga mat, läsa läxor. Helgerna ligger för det mesta blanka ända tills dagen innan. För att orka gör vi såhär. Annars hade jag känt mig überstressad över att ha en massa saker som hänger över mig. Ensam förälder som man är just nu. Det är stor skillnad på att vara ensam, ibland känner jag mig ensammast i hela världen när jag måste ta alla beslut själv, göra allt själv. Och ofta känner jag att mitt dygn har alldeles för få timmar när jag kraschar i sängen på kvällen. Men vi får ihop pusslet. Bara det gör att jag känner mig stolt över mig själv.

Inga kommentarer: