lördag 25 december 2010

Julafton

Vilken härlig, vit, avslappnad, fin julafton vi hade igår! Hemma hos mamma och pappa, med lillebror och lillasyster med familj.
Tvillingarna E var väääldigt skeptiska till om tomten skulle komma, eller om han ens fanns... ett krasst konstaterande från de två tjejerna var att mormor eller morfar ju aaalltid brukar vara iväg för att handla något just när tomten dyker upp... Hmm, eh, jo... kanske de ändå borde få veta att tomten inte finns, eller hur? Så, i år tänkte jag att det kunde vara kul att vara tomte, sak samma om själva illusionen brister.
Med en faslig brådska gav jag mig av "hem" för att hämta pappas paket som jag ju "råkat" glömma. Helt otippat funkade bluffen, när jag kom tillbaka och tomten varit där var mina fina helt uppspelta över att tomten hade kommit och att jag hade missat honom. Sjutton också! Nästa år är det nog dags att berätta sanningen...

1 kommentar:

Jenny sa...

De kaaaan ha genomsyrat din bluff. Tänk höga tankar om dina 8åringar!!