onsdag 29 december 2010

Jag har numera två 8-åringar!

Sedan ett dygn tillbaka, de stora tjejerna är större och klokare än någonsin, bara över en natt. Och som vanligt så fattar jag inte riktigt vart åren tog vägen... Kunde lika väl ha varit förra året de föddes om du frågar mig... jag har nog lite fel på mitt tidsperspektiv antar jag...
Iallafall, igår hade vi ett stort tårtkalas med nära och kära och flickorna fick massor med fina paket, bland annat en varsin gitarr så nu ska pappa T köra hårdträning med dem så de blir duktiga gitarrister, kan man hoppas.

Satt igår kväll och pratade med en gammal arbetskamrat och som vanligt reflektrade vi över att tiden går så fort... att våra barn är så stora, att vi så sällan träffas och när vi arbetade ihop... insikten var som ett slag i magen när vi kom på att det "bara" var sisådär tio år sedan! Eh, för varje månad som går så känns det som om jag förlorar två...

Inga kommentarer: