söndag 6 juni 2010

Soft?!

Idag har jag jobbat på som en gnu i min trädgård. Pust, ibland önskar jag att min trädgård vore på si sådär 100 kvadratmeter, men nu råkar det vara så att den är på närmare 1000. Fast det är förstås skönt att ha en relativt stor trädgård när barnen behöver springa av sig, så man slipper valla iväg med dem jämt. Ja, så efter mitt tok-ryck i trädgården så tog jag mig en välförtjänt time-out på altanen med tända ljus och lite kvälls-fika.

Mannen min är på Sweden rock festival och ska jobba där en hel vecka (antar att han kommer dricka några öl också, helt otippat...) så jag är gräsänka och ska försöka få vardagen att flyta på någorlunda som vanligt här hemma denna veckan som kommer. Och förutom att jag då ska jobba som vanligt hela veckan så ska jag dessutom fixa en skolavslutning för tjejerna, en studentfest hos grannen, ett cocktail-party hos vänninan och som grädden på moset så kommer sotaren på torsdag klockan 7... Pust... och veckan efter det är jag mest troligt i koma...

Håll till godo med lite bilder på min ansade trädgård sålänge, för man kan aldrig veta när lusten att blogga flyger på mig igen.
Glad sommar!

2 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Fiiint! Min trädgård är på ca 150 kvadrat och inte orkar jag hålla den supersnyggt.... men jag gillar den som den är =)

Helen sa...

Ja, så får man väl tänka, antar jag. Tycker dock att det är lite kul ibland att skrota runt i trädgården... men ibland (speciellt på våren...) blir det för mycket... Pust!