måndag 20 juli 2015

En av sommarens höjdpunkter!!!

Hela våren och försommaren har gått åt till att öva och träna koreografi, sång och tålamod inför en fantastisk musikal som utspelar sig i vår håla, Klippan, år 1875, året då patronen på pappersbruket  byggde en järnväg till bruket och då hålan bytte namn från Åby till Klippan. Jag är så stolt och glad att mina barn har haft möjligheten att få vara delaktiga i en så fantastisk uppsättning med så underbara människor. Historien bygger på verkliga händelser och personer som har levt i verkligheten, jag kan bara ana hur mycket jobb och research som ligger bakom detta. Så, en hyllning till bruksspelet, ni som inte har sett den vet inte vad ni gått miste om ♡ Själv tog jag mig an lite ideellt arbete som funktionär, hur kul och givande som helst!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Det är viiiii som är Bruket!

Helen sa...

Det är bruket som är viiii!♡

Potatishäxan sa...

Väldigt väldigt bra föreställning! Heja Bruket"

Helen sa...

Och bästa år blir det fortsättning om allt går som det är planerat, 1900-talet, här kommer brukarna! ;)