söndag 19 oktober 2014

Funderar...

.... På detta året. Husförsäljningen, flytten, vår nya bostad. Nu ångrar jag inget. Vintern är påväg, jag vet hur mycket jobb det innebar i huset. Pellets, sotning, snöskottning. Hela denna dagen har det regnat. Det är inte direkt kallt, men i det gamla stenhuset kröp kylan in direkt ändå. Där vi bor nu är det bara mysigt, varmt och skönt. Över 25° trots att vi inte har värmen på. Vi bor i tredje lägenheten av fyra. Mitt i byggnaden med två innerväggar som gränsar till grannarna, inga större kalla ytterväggar. Kikar på hemnet lite då och då och inser att vi hade en enorm tur som sålde huset så fort. Många hus ligger kvar i månader utan att bli sålda, marknaden känns lite vinglig just nu, som den gör nästan alltid i en liten småstad, eller närmare by. Huset har ingen flyttat in i än. Där har renoverats för fullt. Undrar vad de gör där inne? Verkar som om det står still just nu. Undras om de redan tröttnat? Jag är bara så glad att jag slipper, så mycket jobb det är, mer än vad man kan föreställa sig. Jag ska aldrig mer bo i ett gammalt hus.

Inga kommentarer: