torsdag 12 juni 2014

Slutkörd och överspeedad...

Kaffe har varit min bästa vän den senaste tiden. Varje dag börjar med upp som en sol och slutar ner som en pannkaka. Summerar de senaste veckorna, dvs. tiden jag varit gräsänka: Jobbat varje vardag (tur att ett par röda dagar och två semesterdagar lyckades klämmas in), skött hem och barn helt solo, fixat inför skolutflykter och varit på sommarfest med skolan, sålt huset, besiktigat huset, rensat ut en massa "bra att ha" prylar, kokat flädersaft, shoppat skolavslutningsklänningar,  haft insamling till skolfröken, handlat blomma till fröken, hunnit snabb-umgås med vänner, bakat... Andas lite när tiden tillåter känns det som... Tur att jag snart ska ha semester... Synd att semestern kommer gå åt till att flytta... Vila kan man göra när man blir gammal. Imorgon kommer mannen hem. Först ska vi bara hinna med en skolavslutning. Slut.se

3 kommentarer:

Jenny sa...

Welcome to my world. Och jag gör inte ens hälften av det du gör.

Helen sa...

Ambivalent... ;-)

Helen sa...

Och detta var inte ens hälften av allt jag egentligen gjort... ;-)