måndag 21 april 2014

Nödvändigt

Vi behöver börja om. Nystarta. Gör om, gör rätt liksom. För mitt liv är mitt, det är bara jag som kan förändra mina tankar och tillsammans som en familj har vi stor möjlighet att påverka framtiden. Tråkigheter och otur har förföljt oss under en lång tid. Dags att sätta ryggsäcken på ryggen där den ska vara istället för att alltid bära den på magen. Den är mycket tyngre då. Vi har hittat finaste marklägenheten. Nybyggt, fräscht, uteplats, fyra rum och ingen annan har tidigare bott där. Vi blir de första. Bara ett stenkast från vår nuvarande adress. Detta område i hålan som egentligen är det enda område jag vill bo i, bara några få hundra meter till skola, park och affär. Nästan för bra för att vara sant. Hyresvärden väntar tills vårt hus är sålt. Ingen brådska sa han, jag vill ha "rätt" hyresgäster och jag har ingen brådska att hyra ut. Så nu vänder vi blad och startar ett nytt kapitel.

Inga kommentarer: