onsdag 11 december 2013

Genomtänkt...

"Skulle bara"... Denna gången var "skulle bara" att måla en ful grön bård a'la 90-tal som jag har (haft) i mitt vardagsrum och som verkligen irriterat mig i år men jag har liksom inte haft tillräckligt med motivation till att fixa bort den. Men i helgen beställde vi en ny fin soffa, den kommer i slutet på denna veckan eller i början på nästa vecka. Så i måndags infann sig motivationen, för ska jag ha en ny fin soffa så passar ju inte ful-bården in. Jag for till affären och handlade en burk färg. Smart såhär två veckor innan jul men att måla en bård är ju en simpel liten sak som bara tar ett par timmar tänkte jag. Resultatet blev förskräckligt. Så nu måste jag måla hela mitt vardagsrum, + taket och mannen får fixa nya taklister. Inte så genomtänkt men jag kommer nog att skratta åt min misskalkylering om några år...två timmars målning blev helt plötsligt en halv veckas jobb. Hoppas bara att soffan inte kommer förrän nästa vecka....

2 kommentarer:

Jenny sa...

Mobb mobb mobb.

Helen sa...

Gör du va? Visste jag väl..
;-)