torsdag 11 april 2013

Tillfällig mani

Jag är verkligen en periodare när det gäller att läsa. Det kan gå månader mellan mina böcker som jag läser, sedan slukar jag flertalet på en vecka eller två. Nu är en sån period. Just nu har jag fastnat i berättelsen om livet/ödet som modellen Waris Dirie har varit med om; En blomma i afrikas öken och fortsättningen Ökenblomman återvänder. Läsning som ger perspektiv på hur bra man egentligen har det och hur tacksam man ska vara att man inte ens har varit i närheten av att uppleva sådan fattigdom som är vardagsmat för merparten av människorna i u-länderna. Och jag samlar lite skriv-tips till mig själv och boken som jag håller på att skriva. Självbiografier och verklighetsbaserade berättelser tillhör nog min favoritkategori i bok- och film-väg. Ja. Jag ville bara uppdatera vad jag gör eftersom jag helt klart inte bloggar speciellt mycket just nu.


Inga kommentarer: