torsdag 17 november 2011

Ojdå!

Har idag krasst konstaterat att jag har blivit utsatt för skimming! Hu så läskigt, tur att man har koll på sitt bankkonto minsann! Jag tyckte väl att jag hade lite väl lite pengar på mitt bank-konto häromdan, men när jag ringde telefonbanken så kunde jag bara se ett konstigt skyddat belopp på 877 :-, så jag tänkte att det var lika bra att avvakta ifall det var någon försenad autogiro-betalning eller något liknande. Så idag när jag kollade banken igen så var det uttaget de där pengarna med något konstigt meddelande från mottagaren, dessutom var det uttaget en avgift för 5 dagar sedan... närmare koll och samtal med min bank visade på att uttaget var gjort från Japan! Nähä, minsann, där har jag inte varit förra veckan! Inte någon annan gång heller för den delen. Men kortet spärrades och ärendet polisanmäldes i rappet så nu hoppas jag bara att jag får tillbaka mina pengar från banken. Och jag har fått veta att 877,10 kronor är exakt 10000 yen. japp, det ska jag aldrig glömma. Och nu ska jag nog deppa lite eftersom jag inte har tillgång till mitt konto tills jag får ett nytt kort... Om jag är snäll kanske mannen min vill bidra med lite pengar till sin fru under tiden...

Inga kommentarer: