tisdag 23 november 2010

Envis

Sjuåringar har full koll, egen vilja som ibland är starkare än stål, tonårshumör på barn-nivå. Jag tror att de flesta är villiga att hålla med mig, eller? A har i månader tjatat om att hon inte längre vill ha lugg, jag har övertalat henne länge om att det den ska klippas... (då jag tycker att hon passar bäst i kort lugg) så till sist gick det inte längre, tjejen totalvägrade att klippa sig. Så jag tänkte att, ja, låt henne få lång lugg då, då.
I veckor har hon hållt på, kammat, satt upp, fixat och grejjat med sin lugg. Tills den blev så lång att en gick ner till ögonen, då var det inget kul längre och hon gick med på att klippa luggen kortare igen. Så, när det väl var gjort utbrast hon : "Åh, vad skönt att vara mitt verkliga jag igen!" Ja, så kan man ju också se det.

2 kommentarer:

Jenny sa...

A rockar.
Och dessutom är hon gammal nog att bestämma vilken frisyr hon ska ha. Därmed Pasta!!!

Helen sa...

Pasta, ja. I get it ;)